Lovinformation

Generell information om verksamheten under loven.

När skolan är stängt har fritids öppet alla vardagar (utom vissa planeringsdagar, se nedan samt jul- och midsommarafton).

Fritids finns för att barnen ska vara här när vårdnadshavarna arbetar eller studerar och tiderna ska anpassas efter arbets- och restid. Det betyder att barnen själva inte kan välja om de ska vara på fritids eller inte. Det betyder också att syskon ska bli lämnade och hämtade samtidigt. Tider kan komma att styrkas från arbetsgivare. Läs gärna mer i Uppsala kommuns "Regler för fritidshem och annan pedagogisk verksamhet för elever i åldern 6-13 år". Har ni frågor kring detta så ta gärna kontakt med Antagningsenheten: 0771–72 70 01.

Det är jätteviktigt för oss att ni anmäler om ert barn kommer vara på fritids eller inte dessa dagar. Anmälan sker via digitala formulär.

Det är viktigt att vi får återkoppling för vår planeringsskull men även köket behöver veta hur många luncher som ska serveras. Det här är framför allt viktigt för de elever som har speciella allergier och specialkost.

• Tänk på att personalgruppen kan se annorlunda ut på loven och att barnen kanske får träffa fritidspersonal från både Norr- och Sörgården.
  • Vi skulle också uppskatta ifall ni lämnar innan 9.00 då vi ofta går iväg på utflykter under loven.
  • Kläder efter väder är också därför väldigt viktigt.

Tack för ert samarbete.

Läsårstider med resterade lovdagar.

Hälsningar,

Fritidspersonalen