Skolans kvalitetsarbete
Öppenhet, erfarenhet, höga förväntningar och samverkan är ledorden i vårt arbete för att våra elever ska få de bästa förutsättningarna till en optimal kunskapsutveckling.
Grundskolans mål utifrån ett elevperspektiv:
Alla elever:
- trivs och mår bra
- når målen i alla ämnen
- förbättrar årligen sina resultat
- har huvudrollen i sitt och skolans arbete.
Ständiga förbättringar av allt vi gör är grunden i det systematiska kvalitetsarbetet och det gör vi enligt förbättringscykelns olika faser:
- Planera - tillsammans identifierar vi och tar fram förbättringsförslag.
- Gör - tillsammans genomför vi de föreslagna förbättringarna.
- Analysera - tillsammans tar vi reda på om förbättringarna leder till bättre resultat.
- Lär - tillsammans utvärderar och sprider vi förbättringarna i organisationen.
Läs gärna mer om vårt arbete genom att kika runt på vår hemsida. Vill du fördjupa dig i hur arbetet kring det systematiska kvalitetsarbetet fungerar? Läs vidare här (PDF, 524 KB).