Teaterbesök under v17

Under vecka 17 kommer alla elever på skolan få ta del av teaterföreställningen "Robins lillasyster". Teatergruppen 10 fötter är på plats och vi är mycket förväntansfulla.

Robins lillasyster är arg. Arg och ledsen. Men mest arg. Brorsan är så stor, rolig, kul, tuff, snygg och grym. Tycker han i alla fall. Han tar så mycket plats att det blir liksom inget kvar till henne. Och ingen ens ser att det är så. Såklart Robins lillasyster blir arg. Någonting måste göras. Varför tror brorsan att han är så himla viktig? Varför går han omkring i hennes gröna strumpbyxor? Och varför ska en pjäs som handlar om henne ha brorsans namn i titeln?

Robins lillasyster undersöker hur vi påverkas av gamla barnsagor – i det här fallet Robin Hood - och hur de värderingar, som sådana berättelser representerar, har överlevt i vårt tankesätt kring barn idag . Det är en komedi om en tjejs strävan efter att hitta sin identitet i en värld där manliga förebilder dominerar.

Läs gärna mer på teatergruppen 10 fötters hemsida:

21 april 2015