Sommarinformation 2017

Här följer lite information om vad som gäller under sommaren för skolan. Glöm inte att fritids är stängt 17-18/8.

Expeditionen är öppen till och med torsdag den 22 juni och stängd till och med 11 augusti. Öppet igen från v 33 (14 augusti).

Rektor för särskolan, Helena Lundvik är ledig mellan 26 juni och 7 augusti men nåbar vid viktiga ärenden och rektor för grundskolan, Eva Irnell Ahlberg är ledig mellan 26 juni och 14 augusti.

E-postadressen: johannesbacksskolan@uppsala.se läses varje vecka.

Under sommaren går det att nå fritids på:

"Norr- och Sörgården" på 018-727 6881 (grundskolan)

"Skattkistan" på 018-727 49 82 (grundsärskolan).

Grundskolans årskurs 3 avslutar sin plats på fritids 30/6. För frågor kring anmälan till fritidsklubb (åk 4-6) eller fritids (åk F-3), ta kontakt med Antagningsenheten (antagning.forskola@uppsala.se) eller anmäl direkt till www.uppsala.se/ebarnungdom.

Veckorna 27-28 är grundskolans fritids stängt och eleverna erbjuds plats på Årstaskolan. Veckorna 29-30 erbjuds elever från Årsta- och Ångelstaskolans fritids på Johannesbäcksskolan och därför kommer personalsammansättningen se annorlunda ut dessa veckor.

Fritids är stängt för planering: 17-18 augusti (gäller både grund- och särskolan).

Skolan startar igen den 21 augusti och för några nya elever efter ett särskilt inskolningsschema med kortare dagar.

Glad sommar önskar personalen på Johannesbäcksskolan

16 juni 2017