Grattis åk 5!

Åk 5 har under våren varit med i två tävlingar. Under ett antal veckor under vårterminen har klasserna deltagit i Grönsaksmålet. En tävling som arrangeras för att få barn att äta mer grönsaker. Klasserna har deltagit genom att delta under lektioner där de har kunnat ta till sig nya kunskaper om diverse grönsaker, så gurkor samt tillverka egna recept. 8000 klasser i Sverige var anmälda och vi kom på 3e plats! Grattis till äran och 2000 kr i prispengar! (läs mer på grönsaksmålet.se) Femmorna har även deltagit i 4H Uppsalas "Naturtolvan". De har under våren lärt sig mer om svensk natur. En fredag i maj testades kunskaperna på 4H Gränby och våra femmor kom på 5e plats. Grattis till äran och 750 kr i prispengar!

18 juni 2019