Gå & cykla till skolan!

Johannesbäcksskolan har antagit utmaningen att samla så många respoäng som möjligt genom att gå eller cykla till skolan mellan v 40-41.

Gå & Cykla till skolan arrangeras av Trafikkalendern - Sveriges största läromedel om barn och trafik.

Aktiviteten engagerar årligen ca 50 000 elever och pedagoger i år F-6.Under två valfria veckor i september-oktober samlar deltagande skolor så många respoäng som möjligt genom att gå, cykla eller resa kollektivt till och från skolan.

Syftet med utmaningen är att främja hälsan hos barn och unga, bidra till en bättre miljö samt förbättra trafiksäkerheten i elevernas närmiljöer.

Vi har dessutom chansen att vinna 15.000 kr!

Eleverna kommer ha med sig lappar att fylla i hur de tar sig till skolan under v 40-41.

3 oktober 2017