Blivande förskoleklass

Information till blivande förskoleklasselever och vårdnadshavare.

Hej och välkomna till Johannesbäcksskolan!

Vi har planerat in ett föräldramöte som ni kommer få en inbjudan till. Ni är välkomna torsdagen den 16/5 kl 18.30. Vi träffas i förskoleklassens lokaler. Ingång 1:1.

Uppsala kommun har en gemensam "Karuselldag" där elever som byter skola har chansen att komma och hälsa på sin nya skola. Onsdagen den 22/5 är eleverna välkomna att besöka förskoleklassen mellan 8.30-9.30 tillsammans med vårdnadshavare eller annan anhörig.

Skolan startar måndagen den 19/8.

Om du arbetar eller studerar och ditt barn behöver plats i fritidshem så ska du logga in i eBarnUngdom och ansöka om plats. Gör gärna din ansökan redan nu så att placeringen är klar till skolstarten. 6-åringarna får vara kvar på förskolan t o m 31/7 och kan börja i skolans fritids den 1/8. Om ni ansöker om fritids innan skolstarten behöver vi snarast får veta det. Ni kommer därför få fylla i en blankett och lämna in under föräldramötet.

Mer information kring detta kommer i ett informationsbrev som skickas ut till vårdnadshavare under slutet av april.

Hälsningar Johannesbäcksskolan

15 april 2019